Met Offline Persberichten bereik je nieuwe doelgroepen
Niet al jouw klanten zitten online of zijn meteen opzoek naar jouw diensten en producten. Er zijn nog veel mensen die bijvoorbeeld de krant en magazines in hun handen hebben om te lezen. Je geeft deze mensen een nieuwtje. Met dit nieuws wek je de interesse op van potentieel nieuwe klanten. De klanten die in eerste instantie niet online naar jouw opzoek gaan.
Verkondig jouw nieuws in een persbericht
De belangrijkste eigenschap van een persbericht is dat het nieuws verkondigt. Het heeft daardoor een tijdelijk karakter. Want nieuws is maar even nieuws. Toch kan een persbericht schrijven een grote toegevoegde waarde hebben. Bijvoorbeeld wanneer je een geheel nieuw product op de markt wilt brengen. Iets waarvan nog niemand heeft geoord. Niet qua naam en niet qua eigenschappen. Je zult er dan ook niet op gezocht worden in bijvoorbeeld Google. Het is dan belangrijk dat je nadenkt over de Branding van het product. Over hoe je jouw merk of product in de markt gaat zetten. Hoe je aan naamsbekendheid komt. Zowel voor het product zelf als voor het bedrijf. Wellicht moeten er nog andere teksten schrijven zoals een brochure, flyer of een shortcopy. Of wordt het product aangekondigd met een speech.
Redenen om er een persbericht uit te doen
Uiteraard zijn de redenen om een persbericht te versturen heel divers. Elk nieuws dat je graag deelt met jouw klanten of met de pers is geschikt als basis voor een persbericht. Denk bijvoorbeeld aan:
- Een fusie
- Een nieuwe website
- Een nieuwe medewerker
- Een nieuw product
- Een nieuwe klant
- Lokaal nieuws
- Een grote investering
- Een sponsering
- De aankondiging van een lezing
- De inschrijving voor een workshop
- En meer…
De redenen zijn oneindig. Een hele belangrijke reden wil ik je echter niet onthouden: Organische Zoekmachine Optimalisatie (SEO).
Snel hoog in Google met een SEO-persbericht
Een hele belangrijke reden om een persbericht te overwegen is het snel vindbaar krijgen van jouw nieuws. Google is gek op alles wat nieuw is. Recente berichten hebben een hogere waarde dan oudere berichten over hetzelfde onderwerp. Denk aan nieuwe artikelen of cases. Hier kun je als ondernemer gebruik van maken. Wanneer je een online persbericht laat schrijven op een manier dat ook Google begrijpt waarover hij gaat, zal je eerder gevonden worden. GLOBAL LEXIS Freelance Tekstschrijver schrijft teksten die door Google goed worden geïndexeerd.
Persbericht laten schrijven
Ieder persbericht is anders. Het verkondigt immers nieuws, iets wat nog nooit eerder is geschreven. Het geven van een persbericht voorbeeld is dan ook lastig. Wil je een persbericht laten schrijven. Dat kan! Neem gerust contact met ons op.
Of ben je nieuwsgierig wat GLOBAL LEXIS Freelance Tekstschrijver jou nog meer kan bieden? Bijvoorbeeld het schrijven van offline of online teksten. Enkele voorbeelden van offline teksten zijn een boekrecensie, brieven en cases. Heb je al een brief geschreven maar wil je deze laten nakijken? Wij voeren ook tekstcorrectie uit. Daarnaast bieden wij ondersteuning bij het opstellen en uitwerken van een marketingplan. Meer weten? Neem dan contact met ons op.