Indrukwekkende flyers wil iedereen
Meteen kunnen opvallen met een geweldige layout, goede plaatjes en pakkende teksten. Een indrukwekkende flyer zorgt ervoor dat je meteen indruk maakt op jouw toekomstige klanten. In een oogopslag kunnen jouw klanten zien waar jij voor staat. Het is kort, helder en krachtig en geeft tegelijkertijd precies die informatie die jouw klant moet hebben om tot actie over te gaan.
Flyers – je ziet ze overal
Flyers, ze komen meer voor dan je denkt. Vaak hangen ze in de ramen bij winkels. Op een prikbord naast bijvoorbeeld een uitgeprint persbericht of artikel in openbare ruimtes. Of worden ze uitgedeeld aan mensen in de stad. Het lijkt een simpel papiertje. Maar er zit veel meer achter. Flyers zijn onderdeel van een marketing strategie. En er komt veel bij kijken om dit goed in elkaar te zetten. Een flyer maken is dan ook nog niet zomaar gebeurd.
Do looks matter?
Ja! De layout van een flyer is erg belangrijk. Op een flyer staat immers niet veel tekst. De layout moet opvallen. Een flyers wordt immers vaak maar even bekeken. Zorg ervoor dat de uitstraling van de flyer in een korte tijd de aandacht van de doelgroep pakt. Wel is het belangrijk dat de flyer overzichtelijk is. Wanneer de flyer een overvloed aan informatie biedt, komt de boodschap niet over.
Wat is het doel van de flyer?
Hoe de flyer eruit gaat zien hangt volledig af van het doel van de flyer. Wat moet het promoten en wie is de doelgroep? De flyer moet aansluiten op de behoefte van deze doelgroep. Wat er gepromoot wordt moet deze behoefte vervullen. Zorg ervoor dat de flyer daarop inspeelt.
Kort en bondig
Een flyer is misschien wel de offline tekstvorm met de minste tekst. Dit in tegenstelling tot langere offline teksten als een advertorial, brochure of een shortcopy. Ook hierin wordt er een bedrijf, product of dienst onder de aandacht gebracht. Dat betekent niet dat de tekst niet belangrijk is. Sterker nog, de tekst op de flyer is grotendeels verantwoordelijk voor het succes ervan. Met een paar woorden of zinnen moet het direct duidelijk zijn wat er wordt aangeboden. Tevens moet de tekst nieuwsgierigheid opwekken. Na het zien van de flyer wil je dat het in het hoofd van de doelgroep blijft hangen. Zo zorg je ervoor dat ze meer willen weten.
GLOBAL LEXIS Freelance Tekstschrijver staat voor je klaar
Het schrijven van een flyer tekst komt heel nauw. Het wordt vaak aangeraden om een expert in te schakelen. GLOBAL LEXIS Freelance Tekstschrijver staat voor je klaar. Als onderdeel van een online marketing bureau weten onze tekstschrijvers als geen ander hoe ze een boodschap kunnen overbrengen op de desbetreffende doelgroep.
Ben je nieuwsgierig wat GLOBAL LEXIS Freelance Tekstschrijver jou nog meer kan bieden? Bijvoorbeeld het schrijven van offline of online teksten. Voorbeelden van andere offline teksten zijn een boekrecensie, brief, cases en een column. Heb je al een tekst maar wil je deze laten nakijken? Wij voeren ook tekstcorrectie uit. Daarnaast bieden wij ondersteuning bij het opstellen en uitwerken van een marketingplan zowel offline als online. Meer weten? Neem gerust contact met ons op.